[Switch] Pikmin 4

Das Hauptforum von Nintendofans.de! Hier wird alles besprochen was sich rund um Nintendo dreht!

Moderatoren: Seppatoni, Phil

Benutzeravatar
Seppatoni
Stv. der Top 5
Beiträge: 30280
Registriert: Fr Mär 21, 2003 15:15
Nintendo Network ID: Seppatoni
3DS Freundescode: 5327-0890-2151
Wohnort: Espenmoos Anmeldedatum: 29.11.2001
Kontaktdaten:

[Switch] Pikmin 4

Beitrag von Seppatoni » Mo Sep 07, 2015 15:27

Pikmin 4 in development and "very close to completion"

Pikmin 4 is in development and "very close to completion", Nintendo's Shigeru Miyamoto has exclusively confirmed to Eurogamer.

Speaking during an interview held back in July, Nintendo's top designer revealed that work on a fourth major Pikmin game was well underway.

"It's actually very close to completion," Miyamoto said. "Pikmin teams are always working on the next one."

Nintendo then confirmed the news to Eurogamer in a separate statement:

"We can confirm that Pikmin 4 is in development but that is all we can confirm at present."

The last title in the garden strategy series, Pikmin 3, launched for Wii U back in 2013.

Miyamoto did not specify the platform that Pikmin 4 would launch on, but word that the game is close to completion suggests a launch is possible on the company's current hardware.

Nintendo's next platform, the mysterious NX console, is currently in development but is not due to be detailed until some point in 2016. There's no word yet on if it will also launch next year too.

A mix of time-management and strategy tactics, Nintendo's Pikmin series sees you lead an army of tiny creatures as you attempt to survive on a mysterious planet.

The original Pikmin and its sequel released three years apart, both for GameCube. Fans then had to endure a long nine year wait for Pikmin 3.

During that wait, Nintendo re-released the two original titles for Wii with added motion controls. Series hero Captain Olimar also joined the all-star cast of Super Smash Bros. Brawl, and later reappeared in Smash Bros. for 3DS and Wii U.

The first Pikmin game saw you race against time to repair your spaceship. Its sequel strengthened the formula by adding procedurally-generated dungeon caves and fresh Pikmin species.

Pikmin 3 landed somewhere nearer the first in terms of its gameplay, although now with stylish HD visuals. However, some criticised how older Pikmin types had been side-lined.

http://www.eurogamer.net/
Bild

Bild

Benutzeravatar
MrBurns
Beiträge: 6190
Registriert: Mo Feb 02, 2004 16:20
3DS Freundescode: 1891-1265-8212
Kontaktdaten:

Re: Pikmin 4

Beitrag von MrBurns » Mo Sep 07, 2015 17:17

Die Art der Ankündigung ist irgendwie typisch Nintendo. :ugly:

Aber ok, ich freu mich drauf! :thumbup:

Benutzeravatar
Simchen
The Godfather
Beiträge: 7935
Registriert: Sa Mai 03, 2003 00:28

Re: Pikmin 4

Beitrag von Simchen » Mo Sep 07, 2015 23:40

Ja reichlich unspektugal :ugly: "Huch wir haben hier noch Pikmin 4 in der Sofaritze gefunden, ja öhm kommt bald raus :ugly: "

Aber sicherlich wird dieses Spiel dann trotzdem ein Triumph :thumbup:

Benutzeravatar
wynk
8Bit Oppa
Beiträge: 22633
Registriert: Do Jan 29, 2004 00:17
3DS Freundescode: 4596-9447-2315
Wohnort: not yet rated
Kontaktdaten:

Re: Pikmin 4

Beitrag von wynk » Di Sep 08, 2015 06:32

Ich muss 3 endlich mal durchspielen. Hatte nach der Haelfte irgendwie die Lust dran verloren :ugly:

Benutzeravatar
Papierknut
Beiträge: 8803
Registriert: So Jan 02, 2005 22:01
Nintendo Network ID: pprkut
3DS Freundescode: 5300-8921-9901
Kontaktdaten:

Re: Pikmin 4

Beitrag von Papierknut » Di Sep 08, 2015 06:37

Sam here :ugly:

Finde die Entscheidung auch irgendwie seltsam, gleich 2 Pikmin Spiele zu bringen und andere Spieleserien zu vernachlässigen. Wahrscheinlich war die Engine aber gerade da und es mussten nur neue Level erstellt werden :zuck:

Benutzeravatar
MrBurns
Beiträge: 6190
Registriert: Mo Feb 02, 2004 16:20
3DS Freundescode: 1891-1265-8212
Kontaktdaten:

Re: Pikmin 4

Beitrag von MrBurns » Di Sep 08, 2015 15:09

Ja, denke ich auch. Im Prinzip steht ja alles, man muss "nur" neue Levels bauen. Vielleicht ein paar neue Gameplayelemente und/oder ne neue Pikminrasse. Vielleicht setzen sie auch ein jüngeres Entwicklerteam dran, dass dann auf dem aufbaut, was schon da ist. Ich denke am Ende wird wieder ein gelungenes Spiel bei rumkommen.

Wintendo
Beiträge: 285
Registriert: So Aug 18, 2013 12:58

Re: Pikmin 4

Beitrag von Wintendo » Fr Sep 11, 2015 21:25

Miyamoto hatte wahrscheinlich noch eine Menge offener Ideen. Ist echt nr riesen Ankündigung, ich hoffe noch mal auf der Wii U :)

Benutzeravatar
gunman
Beiträge: 7988
Registriert: Fr Mär 21, 2003 15:15
Wohnort: Mushroom Kingdom

Re: Pikmin 4

Beitrag von gunman » Sa Sep 12, 2015 10:07

MrBurns hat geschrieben:Ja, denke ich auch. Im Prinzip steht ja alles, man muss "nur" neue Levels bauen. Vielleicht ein paar neue Gameplayelemente und/oder ne neue Pikminrasse. Vielleicht setzen sie auch ein jüngeres Entwicklerteam dran, dass dann auf dem aufbaut, was schon da ist. Ich denke am Ende wird wieder ein gelungenes Spiel bei rumkommen.
Ein jüngeres Entwicklerteam würde ich mir so sehr bei mehr Nintendospielen wünschen.
Bei Splatoon hat es Wunder bewirkt.

Ich hoffe aber, dass Pkimin 4 nicht zu komplex wird.
Beim 3er war mir das Mikromanagement von 3 Captains schon etwas viel.
Bild

Benutzeravatar
Moosmann
Beiträge: 2306
Registriert: Fr Mär 21, 2003 15:15
Wohnort: Waldkraiburg
Kontaktdaten:

Re: Pikmin 4

Beitrag von Moosmann » Mi Okt 14, 2015 18:23

Ich bin mir fast sicher, das Pikmin 4 das erste Mobile Game von Nintendo sein wird. Es ist ja schon fertiggestellt und Nintendo kündigt demnächst das erste Mobile Game an.

Benutzeravatar
NR20
Nicks Stellvertreter
Beiträge: 43859
Registriert: Fr Mär 21, 2003 15:15
Nintendo Network ID: NR2OOO
Wohnort: Canach (L) Original Anmeldedatum: 09.04.2002
Kontaktdaten:

Re: Pikmin 4

Beitrag von NR20 » Mi Okt 14, 2015 18:40

Hm, gute Idee, aber ob das gut zu steuern sein wird? :thinking:
Ich musste meinem Vater mal bei einem Umzug helfen, weil, ach egal, ich musste ihm helfen einen Teppich zu tragen, also... es war ein grosser Teppich. Jedenfalls klingeln wir da an einer Tür und da macht eine Frau auf, die hatte so ein Lederhalsband um mit einem Ring dran, ja? Wir gehen dann also hinein und gehen an einer Küche vorbei, dort saß ein Mann und las Zeitung. Sie führt uns also ins Wohnzimmer und... ja… ich fand das einfach krass, dass die so ein Halsband an hatte! - trashfan

Wintendo
Beiträge: 285
Registriert: So Aug 18, 2013 12:58

Re: Pikmin 4

Beitrag von Wintendo » Do Okt 15, 2015 14:53

Nein, Miyamoto ist ja nicht an der Entwicklung der Smartphone Titel beteiligt

Benutzeravatar
gunman
Beiträge: 7988
Registriert: Fr Mär 21, 2003 15:15
Wohnort: Mushroom Kingdom

Re: Pikmin 4

Beitrag von gunman » Do Okt 15, 2015 17:24

Glaube auch nicht, dass sie so eine Nischen IP für ihr erstes Smartphone Game nehmen.
Bild

Benutzeravatar
Nimmerlandjunge
Beiträge: 5164
Registriert: Di Nov 13, 2007 17:53
Nintendo Network ID: Nimmerlandjunge
3DS Freundescode: 3866-8000-4773
Kontaktdaten:

Re: Pikmin 4

Beitrag von Nimmerlandjunge » Fr Okt 16, 2015 05:41

Auf Tablets könnte ich es mir vorstellen, aber auf einem Smartphone stelle ich mir das doch viel zu unübersichtlich vor.
We each walk the path that we`ve chosen

Benutzeravatar
Seppatoni
Stv. der Top 5
Beiträge: 30280
Registriert: Fr Mär 21, 2003 15:15
Nintendo Network ID: Seppatoni
3DS Freundescode: 5327-0890-2151
Wohnort: Espenmoos Anmeldedatum: 29.11.2001
Kontaktdaten:

Re: Pikmin 4

Beitrag von Seppatoni » Do Jul 07, 2016 07:13

Miyamoto gives update on Pikmin 4, shifting priorities

It’s been a while since we heard anything about Pikmin 4, which was reportedly “very close to completion”. Game Rant caught up with Shigeru Miyamoto at E3, though, and asked him about its status. His response:

Yes, you are right, and we’re working on [Pikmin 4]. So, you know, when we’re in development we have to create a list of priorities and it has been hard to kind of fit that into that list, but we’re hopefully starting to see that on the list now.

Hopefully the game hasn’t been put off too long.

http://nintendoeverything.com/
Bild

Bild

Benutzeravatar
Seppatoni
Stv. der Top 5
Beiträge: 30280
Registriert: Fr Mär 21, 2003 15:15
Nintendo Network ID: Seppatoni
3DS Freundescode: 5327-0890-2151
Wohnort: Espenmoos Anmeldedatum: 29.11.2001
Kontaktdaten:

Re: Pikmin 4

Beitrag von Seppatoni » Mi Jun 14, 2017 22:23

Miyamoto: Pikmin 4 still "progressing"

Nintendo legend Shigeru Miyamoto has given an update to Eurogamer on his long-awaited next Pikmin project.

Speaking to me today at E3, Miyamoto did not give much away - but confirmed the project was still in development.

"I've been told not to share anything about this from PR," Miyamoto laughed, "but I can tell you it is progressing."

It's been almost exactly two years since Miyamoto first mentioned his next Pikmin game, in an interview with Eurogamer held in July 2015.

"It's actually very close to completion," Miyamoto said at the time. "Pikmin teams are always working on the next one."

Nintendo then followed up the news to Eurogamer in a separate statement:

"We can confirm that Pikmin 4 is in development but that is all we can confirm at present."

In the meantime, Pikmin fans can look forward to 3DS spin-off side-scrolling game Hey! Pikmin, which is due to launch on 28th July. It's not being made internally by Nintendo but by external developer Arzest, which also made Yoshi's New Island.

http://www.eurogamer.net
Bild

Bild

Antworten